Naar Eungella park en doorreis

27 oktober 2018 - Broken River, Australië

Na het zeilen gingen we 300 km wat meer landinwaarts naar Eungella parc. Dus weer kronkelend omhoog. Daar kwamen we bij een 70 jarig complex met huisjes terecht vlakbij Broken river. Niet anders te doen dan een stuk wandelen. Maar helaas allemaal tracks die 1 richting op gaan. Dus hebben we een gedeelte gedaan en daarna ZELFDE weg terug. Bijna niet te doen door de hitte. Om 17 uur hebben we 1 1/2 uur doodstil gestaan bij een poel om de plattapus te kunnen zien. Wij noemen het vogelbekdier. Het is gelukt. Was maar 20 cm lang. Ook veel schildpadden gezien. In het restaurant die avond nog een possum  gezien. Verder heel slecht gegeten. Alles vanuit diepvries zo de pan in. En voor de hoofdprijs.😣

Volgende 2 dagen veel reizen om afstand te overbruggen zonder bezienswaardigheden. Landschap blijft droog. Koeien op zand ipv grasveld. Geen water in de rivieren. Wel overal rietsuikervelden en treinwagonnetjes om het te vervoeren. In de verte de heuvels met subtropisch bos. De oceaan moeilijk te zien. Geert heeft wel een levensgrote steak naar binnen gekregen. Had geen smaak zegt hij.

1e dag naar Broken river 169 km. 2e dag naar the Caves 425 km en 3e dag naar Hervey beach 440 km.

En dan kom je aan in Hervey beach en dan is het gewoon koud. Het was al de hele dag bewolkt en af en toe wat regen. Maar om nu weer een lange broek te moeten aandoen?

Even 2 bloepers:

Geert ging voor de 2e keer tanken voor deze auto. Dus hendel bij stuur aantrekken zodat de benzineklep open schiet. Maar niet heus. Wel tig keer geprobeerd. Op de zijkant van de auto lopen duwen. Nee hoor. Gekeken of er wellicht een andere hendel ingedrukt moet worden. Niet gevonden. Toen vond de pompbediende het welletjes en kwam maar even helpen. Bleek hij de motorkaphendel gebruikt te hebben. De andere hendel zat op de grond bij de bestuurder. Heeft Geert echt wel eerder hebben moeten gebruiken bij de 1e keer tanken. Maar ja..... De motorkap heeft hij gelukkig nog wel dicht gedaan😁

Wij wilden ons appartement verlaten en de deur op slot doen aan de buitenzijde. Beiden een tijd geprobeerd, maar elke keer bleef de deur open staan. Geert dus maar naar receptie om te  vragen hoe het werkt. Blijk je aan de binnenkant een knopje op de deurknop in te moeten drukken en dan gewoon de deur achter je dicht te moeten trekken. Deur kan niet van buitenaf op slot gedraaid te kunnen worden..... 😣🙄

1. Inez Brusse:
    29 oktober 2018
    Wat een lelijk beest is dat hè, zo’n possum.
    Lekker blijven genieten hoor
  2. Josée en Rob van der Net:
    29 oktober 2018
    Hier wordt reclame gemaakt van restaurant waar diepvries eten van Iglo wordt opgediend. Mensen denken dat ze heerlijkste verse maaltijd hebben gehad!!!
    Ze hebben zeker geen Iglo in Australië?
  3. Sheila:
    Hahaha, leuke bloopers!
    Gelukkig nu niet ziek van dat diepvrieseten :-)
  4. Jeannette:
    30 oktober 2018
    Blijft leuk jullie verhalen te lezen! Wat maken jullie veel mee en wat zien jullie veel, geniet nog ff......het is hier ng veeeeeeel kouder, brrrrr