Dag 2 en 3 Sydney

5 november 2018 - Paddington, Australië

Twee hele dagen om Sydney verder te verkennen. Dat hebben we geweten. 🚸Veel gelopen om toch veel gebouwen en straten goed te kunnen bekijken. Eerst een goed ontbijt aan de overkant bij de plaatselijke boekenwinkel. Ik had iets van zoete cake met combinatie spek. Heel apart. Geert weet het niet meer.😁🍞🥓

Daarna met de bus naar de sky tower om Sydney van bovenaf te kunnen zien. Was nog een heel gedoe om de ingang te vinden. Die bevond zich bovenop een warenhuis van 5 verdiepingen. Helaas was het niet helder dus konden we de blue mountains niet zien. De stad wel. Daarna op weg naar de kraampjes/ winkels  in the Rock center. Goede kwaliteit creativiteit! En erg gezellig druk. Er was ook een cruiseschip geland, dus gesprek met echtpaar uit Adelaide  over hun reis en wonen in Australië, terwijl we op een terras zaten.

Daarna een heerlijke high tea met brei mogelijkheid .... ( zie foto). Verder langs de kust en  in het park gelopen, tussen de gezinnen in het park gelegen en naar de winkelstraten. Tenslotte een mis gevolgd in de kathedraal.

De tweede dag hebben we bij de haven ontbeten om daarna met the ferry naar Manly beach te gaan. Daar kregen we fietsen om 2 uur de omgeving te verkennen. Helaas waren die aan vervanging toe en was het hard werken heuvel op. Ook zijn ze niet op maat voor Geert gemaakt😣. Die helm is wennen. Naar plaatselijk natuurgebied gereden en langs de kust.

Daarna er zelf gaan liggen. Wat foto's gemaakt voor Iris en Inez😉 Helaas werd het weer steeds slechter dus eerder terug dan gepland. Daar waren we net op tijd om de laatste rondleiding in the opera house mee te maken. Erg interessant. Architect kwam uit Denemarken en het heeft 16 jaar geduurd om het voor 106 miljoen te  bouwen. ( begroot 3 jaar en 7 miljoen).  Uiteindelijk betaald door loterijopbrengst. Zo als je op de foto ziet zijn de schelpen niet maagdelijk wit, wat wij wel hadden verwacht. Dat is gedaan omdat je anders verblind wordt als de zon erop schijnt. Nu zijn Deense badkamertegels  gebruikt die zelfreinigend zijn. Erg praktisch..

Ter afsluiting van onze reis een drankje in de opera bar en eten op the rock. Geert kon eindelijk oesters eten.

Morgenochtend vroeg op voor onze reis terug.....😣😣😰😩

Wat hebben wij veel in 5 1/2 week gezien en gedaan.🕛 Dit verslag en de foto's zullen ons helpen om de herinneringen levend te houden!! 🙄🌏🌞

1. Inez Brusse:
    5 november 2018
    Zo leuk om te lezen elke keer en bedankt voor de foto’s. Brings back good memories 🤩.
    Een hele goede reis terug en fijn om jullie binnenkort weer te zien en live de verhalen te horen.
  2. Irene:
    Goede reis terug.!!
  3. Willy:
    5 november 2018
    ontbijten in een boekenwinkel, weer eens wat anders ;-)
    Genoten van jullie reisverhalen en foto's. Goede reis terug.
  4. Josée en Rob van der Net:
    5 november 2018
    Wat vliegt de tijd! Deze mooie reis nu al weer voorbij. Wij hebben mee genoten door jullie verslagen en foto's. Goede terugreis!!!
  5. Deborah:
    5 november 2018
    Het is snel gegaan zeg voor ons maar voor jullie nog sneller denk ik...
    Naar huis ook wel weer fijn toch?
    Goede vlucht x