Brisbane

2 november 2018 - Brisbane, Australië

Eigenlijk hadden we amper tijd om Brisbane te zien. Daarom dat we eerder dan verwacht door de eigenaar bij onze B&B aankwamen. John Cleese, de eigenaar van dit knusse onderkomen, raakte hierdoor  wat van streek. Ook toen ook nog eens bleek dat wij vergeten waren aan te geven dat we met de auto zouden komen. Overal betaald parkeren. Na hannesen met de straatparkeermeter kwam hij opeens toch aanzetten met een gratis parkeerkaart.😗 De kamer was zeker smaakvol ingericht ( zie foto) echter wel naast de receptie en gehorige oude deuren.... ( ik mocht van Geert de tv niet te hard zetten..hmmm ) In het souterrain werd het ontbijt geserveerd en was een heerlijke tuinlounge gecreëerd.  Dit was wel ons beste ontbijtadres. Warme pancakes met kersen erop. Scrambled eggs op culinaire manier gepresenteerd door een wat zenuwachtige ober. Je moest opletten dat het servies niet onder je handen werd weggetrokken 🙄. Echt fawlty towers!!

Van de stad zelf herinner ik me alleen de oude gebouwen tussen de wolkenkrabbers - het vele lopen - veel verkeer - een koude promenade langs zakenbars- veel zakelijk ingerichte restaurants - bezoekers etc. En een mooi park waar het net te koud werd om lang in de zon te zitten. We hadden die avond geen puf meer om weer een half uur terug te lopen naar een van die restaurants dus aten we de overgebleven snacks op. Toen wisten we nog niet dat er zo'n heerlijk uitgebreid ontbijt op ons aan het wachten was🍞🍉🍌🍳🧀🥓🍽. De volgende ochtend voor het laatst onze auto gepakt en naar vliegveld van Brisbane gereden. Vlucht met wat turbulentie op het eind maar in 1 1/2 uur in Sydney aangekomen.  Onze laatste stop al weer helaas....