Dag 1 Sydney

3 november 2018 - Paddington, Australië

Ondanks weer een uur later ( zomertijd ) dan in Brisbane waren we toch al om half 4 in ons hotel. Een kleinschalig hotel in de wijk Paddington. Snel plannen maken , openbaar vervoer pas kopen en met de bus naar het beroemde Bondi beach gegaan. Een oude man in de bus sprak mij aan en vroeg of ik uit Nederland kwam. Hij had daar 2 jaar gewerkt bij de sterrenwacht in Westerbork.  Leuk gesprek.

Op de beach was het, ondanks de kou, nog afgeladen vol met vooral jongeren.  Lekker een uur mensen gekeken en toen met de volgeladen bus weer terug. Bleek de bus halverwege niet meer verder te gaan dus wij op zoek naar een volgende. Uiteindelijk gingen we het bussysteem een beetje begrijpen. Het blijft moeilijk om aan de goede kant van de weg op de bus te wachten. 😞

Snel omgekleed in het hotel want het werd echt te koud. Daarna in de buurt een leuke kleine ruimte vol met name vrouwen ingelopen om een maaltijd te bestellen. Bleek er een theater boven te zitten waar om 20 uur een toneelstuk zou starten. Dus een soort lieve vrouwen theater met dito publiek. Wij vroegen ons al af waar die trap met rode verlichting op iedere trede naar toe ging..

Daarna door naar de warf om the opera house in het donker te kunnen bekijken. De foto's spreken voor zich. Leuke bar en eettentjes aan het water met live muziek. Morgen komen we terug voor de tour in het opera house. Eerst een goede nachtrust voor nog 2 volle dagen Sydney.

1. Margot:
    3 november 2018
    Wat gaat de tijd snel! Ziet er mooi uit, precies zoals op foto's die je wil eens voorbij ziet komen. Genietse^^
  2. Inez Brusse:
    3 november 2018
    Nog even genieten van jullie laatste paar dagen in Australië!
  3. Deborah:
    4 november 2018
    Ook die laatste dagen alles nog volledig opzuigen aan indrukken. Wat een enorm toffe reis maken julllie, we zetten hem ook op onze Bucket list. Geniet lekker van de resterende dagen.
    Gr. Arthur
  4. Irene:
    5 november 2018
    Prachtig hoor. Wat een mooie reis.