Van Alice springs naar Darwin

13 oktober 2018 - Alice Springs, Australië

Vanochtend eerst lekker Uitslapen, rustig ontbijten en om half 11 pas uitchecken. Omdat we pas om 15 uur opgehaald zouden worden voor de vlucht hebben we de ochtend gebruikt om boodschappen te doen ( Echte rangerhoed en t shirt voor Nicole 😎) en om naar het museum van de flying doctors te gaan. Zij vliegen nog steeds over heel Australië en vervoeren 1 patiënt per 2 minuten. Ooit klein begonnen. In 1928 vloog het eerste vliegtuig. Mr. Flynn had hier 12 jaar lobyen en fundraising voor nodig. Daar kocht ik mijn hoed van echt kangarou leer!! Verder de mall in. Was een leuk poppentheater bezig.

De stad kent echter veel armoede en is 's nachts niet veilig. Bedelaars en ymca en safe house etc. Veel traliewerk rondom huizen. Geen mooie omgeving meer. Jammer

Een heerlijke relaxte vlucht gehad naar Darwin. Half vol, bij het gangpad en half uur eerder geland. Lekkere pie gegeten. Eerste koffer was van mij. Uiteindelijk binnen 45 min in Palms city resort. Met zwembad, dus er meteen ingedoken om 20 uur 's avonds. Je voelt dat het hier tropisch is met hoge luchtvochtigheid.

Morgen weer 5 dagen on the Road met eigen wagen.

1. Inez Brusse:
    13 oktober 2018