Litchfield parc en Darwin

19 oktober 2018 - Litchfield National Park, Australië

Vandaag onze laatste dag in gebied rondom Darwin. Dit keer naar het Litchfield parc. Eerst naar de grootste termietenberg. We zagen ze al continu onderweg maar deze is gigantisch. Daarna door naar Florence falls. Een kleine waterval maar erg mooi gelegen in het tropische bos. Je wordt direct helemaal nat door de hoge luchtvochtigheid.  Blij dat de route maar 2 km is.

Daarna door naar Wangi falls. Eerst geklommen rond de waterval. Opeens stond ik bijna op een soort salamander. ( zie foto) na afloop heerlijk gezwommen bij de waterval.

Nu terug naar Darwin. Geert en ik zijn erachter waarom bijna alle bomen nog. 3 meter zwart zijn aan de onderkant. Dat is geen brand maar oprukkend water in het natte seizoen! 🌴🌳🌧

In Darwin gegeten aan de boulevard bij een typisch Engelse pub. Gewoon een salade. Dus dat kan niet de reden zijn waarom het bij mij die avond ging rommelen. Geert zal me toch aangestoken hebben. Nu ben ik ziek en zit dus op de wc of lig in bed. De volgende dag vliegen naar Cairns dus pillen er in zodat dat ook weer lukt.

In totaal 1327 km gereden tijdens de ronde van Darwin. En dat in 6 dagen. 2x 345 km 1 x 300 km . 1 x 163 en 1x 159 en laatste dag 25km.

1. Margot:
    20 oktober 2018
    Mooi hoor die natuur! en dat lijkt een grote salamander, fijn dat je er net niet op stapte;) beterschap! X
  2. Sheila:
    Prachtig!
    Hopelijk valt het mee met het ziek zijn.
  3. Josée en Rob van der Net:
    20 oktober 2018
    Ziet er allemaal indrukwekkend uit! Jammer dat jij het nu weer te pakken hebt. Zo wisselen jullie elkaar steeds af. Hopelijk voel je je weer snel wat beter.
  4. Deborah:
    20 oktober 2018
    Beterschap Nicole, hoop dat je snel opknapt en weer verder kan gaan genieten van het prachtige land!!