4 dagen Palm Cove

23 oktober 2018 - Palm Cove, Australië

Vrijdag 19 oktober gevlogen vanuit Darwin naar Cairns. Mooie wachthal trouwens op vliegveld Darwin. Heerlijke fauteuils in rustige omgeving. We kwamen het Engelse stel weer tegen waarmee we een wandeltour in Melbourne hadden gedaan. De  medicijnen werkte onderweg dus geen oponthoud voor mij op de diverse toiletten. Wel was ik blij dat we, na een rit van 1 uur in de bus, aankwamen in ons luxe resort en meteen het bed in kon duiken.

Ons hotel heet Paradise on the beach en bevindt zich in Palm Cove. Een ☀️toeristisch plaatsje boven Cairns. Een mooi zandstrand aan een boulevard met veel hotels, appartementen, restaurants en winkels. Hier verblijven we 4 dagen om even bij te komen.

Onze ruime hotelkamer kijkt uit op het zwembad. Binnen 2 minuten zijn we op het strand. Geert is de eerste dag er al geweest. Ik zelf koos voor mijn bed. De 2e dag wel samen op het strand🏖 gelegen en mijn eerste ijssorbet gegeten bij de Engelse pub Underground. 🚉

Geert heeft het gemberbier ontdekt. Je kunt hier ook lekker eten. Taco met krokodillenvlees gegeten. Smaakt naar kip. Lekker met mango erbij.

S ' Avonds koelt het goed af dus Geert is 2 x gaan hardlopen. Ging moeizaam. Ik begin wel weer opnieuw na de vakantie. 😉. Op de kamer ontbeten we zelf met waterkoker en tosti ijzer. Dus geroosterd brood met humus. Heerlijk! Geert een eitje erbij. ( dat kan toch gewoon in de waterkoker?? )

Op maandag werden we al om kwart voor 7 opgehaald om te gaan snorkelen op het great barrier reeve.  Om 8 uur vertrok de catamaran met 80 man aan boord vanuit de haven van Cairns. Eerst 2 1/2 uur varen voordat we bij het koraal waren. De zee was rustig en de zon scheen. We lagen heerlijk op het voordek. Ik kan wel zeggen dat we goed bijgekleurd zijn. Soms iets te. Na alle uitleg mochten we het water in. Gewapend met masker-snorkel-zwemvliezen en voor mij ook een heerlijk luie zwemband om te kunnen dobberen, sprongen we de oceaan in. Nadat niet continu het water in mijn bril liep kon ik uiteindelijk- plat op mijn buik liggend- de onderwereld bewonderen.

Erg mooi. Je zweeft boven en tussen het koraal en de mooie bonte schaar van allerlei vissen. Ik heb zelf geen schildpad of haai gezien. Die zouden er wel moeten zijn. In totaal is het koraal even groot als Duitsland dus we zien maar een heel klein stukje. Jammer om te zien dat niet iedereen even handig is en dus toch op het koraal gaat staan, hoewel dit uitdrukkelijk is verboden. Dan  sta ik niet zo achter dit toerisme. 😰 aan de andere kant wordt een gedeelte van de inkomsten ook gebruikt voor herstel en onderhoud.

Na een half uur dobberen heb ik het wel gezien. Geert houdt het langer vol. ( en zwemt natuurlijk verder met zijn mooie borstcrawl slag 😉) We zijn op 2 plekken geweest. Verder heerlijk gegeten op de boot en dus van het weer genoten. Op de terugweg uitleg over het rif en over de organisatie die ons die dag vervoerde.  Om 18 uur weer in hotel. Ik was kapot en ben om 20 uur gaan slapen. Toch nog niet helemaal hersteld. Volgende dag helaas weer diaree.

De start van onze laatste auto toer door Australië.  .....

1. Inez Brusse:
    24 oktober 2018
    Jullie zien er steeds relaxter uit op de foto’s!
  2. Margot:
    24 oktober 2018
    Klinkt heerlijk! Leuk verhaal weer :D
  3. Marion:
    25 oktober 2018
    Leuk hoor al die verhalen van jullie. Beetje mee genieten vanaf de bank 😄 . Balen dat jullie allebei ziek zijn geworden, hopelijk snel herstel !! Veel,plezier met het volgende avontuur,