Start 1e dag van Cairns naar Mission beach

23 oktober 2018 - Wongaling Beach, Australië

Vandaag dus gestart met onze laatste tour. Nu van Cairns naar Brisbane. Ongeveer 2000 km.

De eerste dag een niet zo grote afstand van Cairns naar Mission beach. Eerst met de bus naar Cairns om bij Herz een huurauto op te halen. We werden daar niet zo vriendelijk geholpen door een mevrouw die nogal stressvol was omdat dat Canadese stel dat voor ons was vroeg om een tomtom. Die ze dus niet had. Althans niet in die auto, dus 3 man op zoek naar de auto die dat wel had. Wij waren 2 uur te vroeg dus moeten we de auto ook 2 uur vroeger afleveren. Anders moeten we een dag extra betalen..  en ook gezeik over verzekering. Dus het begon lekker. De auto zelf was prima. Een lekkere grote en wit.  ( Geert zegt dat het een..... is. Mitchubichi outlander en kleur is starlight ipv wit) Geen gps maar ik heb me.maps waarvoor mijn dank.😗

Omdat we toch voldoende tijd hebben via het binnenland verder afgezakt. Dat heeft Geert geweten. Helemaal draaierig van alle haarspeldbochten. Via gordonvale naar yungaburra. Wat een mooie omgeving. Veel groen en afwisseling. Boven op het bergtableau veel akkerbouw en veeteelt. Glooiend landschap. En zo af en toe een boerderij. Via de giant red cedar tree en de curtain fig tree. Wurgvijgen groeien rond bomen en wurgen ze daadwerkelijk waardoor de boom omvalt en omstrengeld wordt met wurgdraden van die vijg dat er uitziet als een gordijn. ( zie foto)

Ook op zoek naar een mooie waterval maar all what i got. Was a .... De moeite niet waard om te fotograferen. Wel een gekke kruising tussen kip en kalkoen rond zien scharrelen.

Daarna door naar onze B&B in Mission beach. In de achtertuin van een echtpaar 4 mooie appartementen op palen met daaronder een weelderige tuin met zwembad. Waar de cassowarrie dagelijks langs komt om de restafval op te halen. Zeg maar een gekleurde emoe. Deze b&b kan ook in de top 3.

Mission beach zelf is kleiner en gemoedelijker dan Palm beach. Heerlijk vis gegeten aan het strand in een knus verlicht restaurant. Helaas weer vroeg naar bed. De energie is nog niet geheel terug.

1. Inez Brusse:
    24 oktober 2018
    Gaaf die cassowary... hebben wij toen lang naar gezocht. En toen we er een hadden gevonden, zagen we er natuurlijk ineens heel veel. Zijn best groot hè ....
  2. Leon:
    Op naar de 25000e KM!
  3. Margot:
    24 oktober 2018
    Ag verzekeringen zijn toch nooit nodig.. :p veel plezier op de resterende KMs!
  4. Deborah:
    24 oktober 2018
    Leuk hoor om zo te lezen wat jullie meemaken!!!
  5. Josée en Rob van der Net:
    24 oktober 2018
    Afgezien van de darmklachten toch heel veel leuke dingen! En mooie foto's!! wij genieten mee.