Laatste dag ronde Melbourne

9 oktober 2018 - Melbourne Airport, Australië

Dinsdag 9 oktober IN Ballarat, ongeveer 100 km van Melbourne verwijderd. Op de laatste camping als ontbijt de restjes opeten, wat voor Geert betekent gebakken ei op een gebakken broodje. Nicole feta met tomaat op een gebakken broodje. Dit keer op tijd deuren open en afzuigkap aan dus geen brandalarm in de wagen dit keer. Alles opruimen en nog even naar de grootste attractie in Ballarat alvorens rond 15 uur de wagen weer inleveren bij Apollo verhuur.

Die grootste attractie is Sovereign Hill. Een open luchtmuseum in de stijl van de goudkoortsperiode. Hoe werd goud gedolven en hoe leefden ze toen bij elkaar. Wat leuk is dat ze groepen schoolkinderen 2 dagen onderdompelen in die periode. Dus gekleed als in die tijd. Meiden vlechten in het haar en jongens pet op. Ze kregen echt les. Dus opstaan als je een vraag gaat beantwoorden. Netjes met 2 woorden spreken. En het corrigerende rietje ontbrak ook niet. Leren netjes schrijven op schoolbord etc. Leuk om te zien hoe braaf en stil ze in de schoolbanken kunnen blijven zitten.

Zelf ook heel even in de mijn geweest en goud gewassen in de beek.. niets gevonden helaas.

In totaal hebben we 900 km gereden deze week. 1e dag 190 km. 2e dag 220 km. 3e dag 210 km 4e dag 152 km en laatste dag 128 km. Niet veel per dag lijkt het maar ons gemiddelde lag door de kronkelwegen laag.

En schadevrij gereden. Nu in het holiday in hotel op het vliegveld, want we vliegen morgenvroeg naar Ululu ( Ayers Rock) vandaag regen en 13 graden. Morgen 30 graden!!🌞

1. Sheila:
    9 oktober 2018
    Indrukwekkend. Nu op naar de warmte :-)