Op reis met de camper dag 1 en 2

5 oktober 2018 - Port Fairy, Australië

Vr 5 oktober ging de wekker al om 6.45 uur. 😣 En gezien het feit dat ik nog iedere nacht om 2 uur klaarwakker ben vond mijn lichaam dat geen leuk idee. Maar ja, vandaag begonnen we met onze 5 daagse campertocht. Gelukkig werden we direct geholpen zodat we om 10 uur al konden vertrekken. Op moment van wegrijden toeterde Geert maar een keer. ( Oh nee. Dat betekent dat de handrem er nog op zit.... Gelukkig maar een paar keer gehoord die ochtend. 😁) En met kaartlezen zonder tomtom prima de weg gevonden naar the great ocean road. Het landschap is ietsje heuvelachtig. Veel gras of dorre vlakten. Koeien en schapen gezien en 2 dode kangoeroes langs de weg. Verder nog niets spectaculair. Boodschappen voor 5 dagen gedaan in een mall. Dus het kamperen kan beginnen. Mooie blauw groene oceaan met hoge golven en kronkelende paden langs het water. De camper bevalt goed. Mooi hoekje om te zitten zodat we het bed lekker kunnen laten liggen. Koelkast en fornuis aan boord. Ook magnetron maar die gebruiken we niet. Ook tv aanwezig. Niet gebruikt. Douche in toilet dus we douchen en plassen wel op de camping. Kampeerplaatsen voldoende en ook ruimte zat. We zitten hier dan ook nog niet in het hoogseizoen. Het is zonnig maar koud uit de zon. De 2e dag was de mooiste tocht. Langs de 12 apostelen. Rotsen in het water. Rijden gaat goed.  1e dag gekampeerd in wye river ( 190 km) en 2e dag in port fairy (220 km). Lekkere hollandse kost.

Nu maar eerlijk mijn zeperd vertellen. Op advies van vrienden een sim card gekocht zodat we hier ook kunnen bellen. Dus eerst op zoek naar WiFi in een café en dan sim card wisselen. Dat deed ik op zijn Nicoles  . Dus oude met omlijsting er uit en nieuwe ( wat is hij groot?!? ) IN HET ZELFDE GAT geduwd. En die komt er dus nooit meer uit. Maw na vakantie nieuwe mobiel kopen. En nu geen telefoonverkeer meer mogelijk. Ook geen Whatsapp dus. Wel internet en me maps.  Morgen maar nieuwe passende sim card kopen voor mobiel geert🤣😂😤😟😬😩 even wat reacties van mijzelf. JA IK WEET DAT HET STOM WAS!!!!@

1. Margot:
    6 oktober 2018
    Hahah klinkt als een en al gezelligheid in die camper 😋ag kan ons allemaal overkomen... Vast. Tip van jeroen: klik of schroef de achterkant van je telefoon los, dan kan je hm er vast uithalen.

Fijn dat het verder goed rijdt en een mooie tocht is. Ben benieuwd naar de foto's :)
  2. Jeannette:
    6 oktober 2018
    Oehhhh wat een leuke camper!!! En wat een belevenissen al sinds maandag......
    Hoop dat je nachtrust elke dag een beetje beter wordt! Het is ook wel heeeel veeeel tijdsverschil.
    Jij noemt een dode kanarie langs de weg niets bijzonders....... er gaan toch jaaaaaaren voorbij dat ik ze niet zie langs de weg hier in Holland hoor...... Maar ik snap dat levende kanaries tegen komen nét even wat leuker zijn ;)
    Heel veel plezier in en met de camper! Wij maken ons vandaag en morgen nuttig fundum Hause Villa Annabelle :)
  3. Nicole Lindemulder:
    Ook buitenlands😘
  4. Inez Brusse:
    Kangaroos zijn nog leuker om tegen te komen .... 😁
    Maar wat gaaf allemaal Geert en Nicole.
    Straks ruilen jullie de klapkar nog in voor een camper.
    Blijf ons vooral op de hoogte houden (ook de bloopers natuurlijk); heel leuk om jullie avonturen zo te volgen.
  5. Nicole Lindemulder:
    8 oktober 2018
    Het blijft de klapcar. De camper rijdt heel erg zwaar. Geert is na 2 uur rijden wel erg moe. Blij dat we straks een gewone auto hebben.